Ofte stilte spørsmål

 

Her har vi samlet et knippe med ofte stilte spørsmål og svar som vi håper er til hjelp. 

 

 

 


 

1. Hva gjør Lanullvas strikkemetode så spesiell?

 

Det unike strikkemønsteret har innebygde luftlommer som varmer og isolerer, samtidig som svette og fuktighet transporteres vekk fra huden. Lanullvas ullplagg hjelper deg å holde en jevn kroppstemperatur uansett temperatur og aktivitetsnivå. Ta en nærmere titt her.

 

 

2. Kan jeg vaske Lanullva-plaggene i vaskemaskin og tørketrommel?

 

Det går helt fint å vaske ullklærne våre i vaskemaskin, men unngå bruk av tørketrommel. Vaskes på ullprogram maks 30° C med skånsom sentrifugering (maks 600 omdreininger). Husk vaskemiddel beregnet for ull. Ullklærne tas ut rett etter vask og tørkes flatt. Se mer om hvordan du vasker våre ullplagg her.

 

 

3. Hvorfor bør jeg bruke ull innerst mot huden? Klør det ikke?

 

Vi har bevisst valgt den myke og behagelige merinoullen som har en unik evne til å isolere mot kulde og holde kroppen varm og tørr, uten å irritere huden. Merinoull kan absorbere store mengder fuktighet i forhold til syntetiske fibre slik at du unngår å bli våt og svett. Ved å bruke Lanullvas myke ullprodukter innerst mot kroppen er du garantert en jevn og behagelig kroppstemperatur.

 

 

4. Hva er grunnen til at ullplagg holder seg rene mye lenger uten å lukte svette?

 

Skitt og smuss trenger ikke så lett inn i fibrene i ull, og de luktfremkallende bakteriene liker heldigvis ikke ull. I tillegg har merinoull en evne til å absorbere og fordampe svette effektivt. Ullplaggene kan derfor brukes flere ganger uten å måtte vaskes, selv etter hard fysisk aktivitet.

 

 

5. Hvordan vet jeg at Lanullva-produktene har høy kvalitet og er trygt å bruke?

 

Vi bruker kun 100% ren merinoull som er økotekstilbehandlet, og har fått kvalitetsmerket ”Trygge tekstiler”. Vi kan garantere at alle produktene våre har gjennomgått strenge tester både for farge, kvalitet, nupping og slitestyrke.

 

 

6. Hvilken størrelse skal jeg velge?

 

Vi har laget en oversiktlig størrelsesguide som du kan finne her slik at du lett kan finne ut hvilken størrelse som passer liten og stor.

 

 

7. Hvordan bestiller jeg fra nettsiden?

 

Benytt hovedmenyen vår der du kan velge mellom ull til baby, barn, hund, eller voksne. Under hver gruppe ser du ulike undergrupper, slik at du lett finner det du leter etter. Hvis du vet akkurat hva du ser etter, kan du bruke søkefunksjonen for å komme direkte til produktet.

 

 

8. Sender dere til utlandet?

 

Ja det gjør vi! Husk å sjekke postens egne satser for sendinger til land utenfor Norge. Bestillinger til utlandet sendes som brevpakke og kan derfor ikke spores. 

 

 

9. Hvordan betaler jeg?

 

Vi har inngått avtale med Klarna som tilbyr flere betalingsløsninger. Du kan velge mellom:

?Betale med kort, Visa eller Master Card.

?Faktura Klarna (betal innen 14 dager uten gebyr). Få pakken hjem først og betal i ro og fred innen forfall.

?Konto Klarna (delbetal i din egen takt ihht Klarna sine retningslinjer).

?Betal senere (fakturagebyr).

 

 

10. Må jeg betale for å få varene tilsendt?

 

Nei, vi sender varene fortløpende etter bestilling.

 

 

11. Hvor lang tid tar det før varene kommer i posten?

 

Dersom vi har varene på lager blir de vanligvis sendt ut samme dag som du bestiller. Pakken fra Lanullva kan hentes etter 3-10 dager på ditt nærmeste postkontor.

 

 

12. Klærne passet ikke likevel, hva gjør jeg?

 

Her benytter du returskjema som du finner på Mine sider - Retur.

Du har 14 dagers full returrett på ubrukte varer i original emballasje og fri retur.

 

 

13. Skal jeg betale for varene som jeg ønsker å returnere?

 

Ja, det skal du. Vi krediterer hele beløpet etter returen er mottatt.

Ved eventuelt bytte får du hele beløpet refundert før betalingsfrist på ny faktura. Du slipper altså å måtte betale dobbelt opp! 

 

Du finner returskjema på Mine Sider - Retur.

 

Slik gjør du:

 

- Har du valgt å betale med faktura så betaler du den opprinnelige fakturaen for varen.

Vi krediterer hele beløpet når vi har mottatt returen din. 

 

- Har du byttet til ny vare så skal du likevel betale den opprinnelige fakturaen.

Vi krediterer beløpet og sender ny faktura med 15 dagers betalingsfrist. 

 

- Har du betalt med Visa/MasterCard krediterer vi beløpet til det aktuelle betalingskortet når returen er mottat.

Ved bytting til ny vare sendes en ny faktura med ny betalingsfrist.   

 

Ved øvrige spørsmål knyttet til din faktura/betalinger - kontakt Klarna på tlf 21 01 89 91.

 
Returporto av innsendt vare refunderes ikke.

 

14. Hvor ligger butikkene deres?

 

Våre konseptbutikker ligger på Lanullvabryga på Lyngstad, i Trondheim og på Røros. For veibeskrivelse og kontaktinformasjon, se her.

 

 


 

 

 

Fikk du ikke svar på det du lurte på?

 

Ta gjerne kontakt med oss på: post@lanullva.no eller tlf: 712 95 800

 

 


 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.