Hos oss kan du bytte julegaver i hele januar 2018

Bytte & retur


Trenger du hjelp?

Ring oss: 71295800

 

Hvordan kan jeg bytte eller returnere varer jeg har kjøpt på Lanullva.no 

RETUR

HVORDAN RETURNERER JEG?

1. Send epost til retur@lanullva.no med informasjon om hva du ønsker å returnere! Husk ordrenummer slik at vi kan behandle returen på riktig måte. 

2. det du skal returnere legges i sikker forpakkning, bruk gjerne Lanullva posen som du mottok fra oss. 

3. Klistre returetiketten godt synlig på posen. Returetiketten ligger vedlagt i pakken din. Dersom du ønsker å velge annen forsendelsemetode enn vår returetikett, er det selvsagt helt opp til deg.

4. Lever den til nærmeste Postkontor. Det er gratis å returnere og bytte varer handlet hos Lanullva.no så lenge det er innenfor 14. dager. (kjøpsloven)

Når vi har behandlet returen sørger Klarna for oppdatert faktura eller for tilbakebetalingen. Dersom du har valgt faktura og ikke betalt den, vil varen slettes fra fakturaen. Dersom du har betalt med kort føres pengene direkte tilbake til samme kort. Har du betalt med faktura vil Klarna ta kontakt med deg for tilbakebetaling. Tilbakebetalingen skjer innen 7-14 virkedager etter at vi har gitt beskjed til klarna om refundering. Du kan logge deg inn på klarna.no for å få oversikt over dine utestående beløp samt betalingsinformasjon.


HAR DERE MOTTATT MIN RETUR?

Vi svarer alle kunder fortløpende på retur og bytte forespørsel. Vanligvis innen kort tid. Når du har sendt epost til returavdelingen vil du få en tilbakemelding om status på ordren fortløpende. Når du sender epost til returavdelingen er dette først og fremst for at vi eventuelt kan fryse faktura eller melde til klarna at ordren ikke er ferdig behandlet. 

Når din retur eller bytte er behandlet vil du få en epost fra returavdelingen og du vil få tilbakebetalt varen(e)s verdi. 

Tilbakebetalingen skjer til det betalingskortet eller kontoen som ble brukt til å gjøre kjøpet. 


FÅR JEG EN NY FAKTURA PÅ DET NYE BELØPET OM JEG GJØR EN RETUR AV DELER AV ORDREN MIN?

Oppdatert faktura finner du til enhver tid på klarna.no. Logg deg inn med e-posten din her: https://my.klarna.com/no/nb/login

Ved kjøp med faktura trenger du ikke å betale for varene du har returnert. Du kan logge inn på klarna.no og registrere at du har sendt hele eller deler av bestillingen i retur, så fryses fakturaen din til returen er registrert hos oss. Her kan du også utsette forfallsdatoen ved behov. Oppdatert faktura finner du på klarna.no så snart du har fått beskjed i fra returavdelingen om at returen er mottatt og ferdig behandlet. 

Link til min side: https://my.klarna.com/no/nb/login


KAN JEG RETURNERE VARER FRA FORSKJELLIGE BESTILLINGER I SAMME PAKKE?


Du kan returnere varer fra forskjellige bestillinger fra samme pakke, men pass da på at du gir beskjed om dette til returavdelingen (retur@lanullva.no) slik at returavdelingen ser hvilke ordrer returen tilhører.



BYTTE

HVORDAN GJØR JEG ET BYTTE?


1. Returner varene du ønsker å returnere (følg oppskrift over) faktura vil bli oppdatert når retur av aktuelle varer er behandlet. Legg inn ny bestilling i nettbutikken på de varene du ønsker i tillegg. (Ny bestilling)


MÅ JEG BETALE FOR BYTTEBESTILLINGEN?


Du får pengene tilbake (eller trukket fra på fakturaen)  for varen du sender i retur, og betaler derfor byttebestillingen som vanlig. Om du ikke ønsker å betale med en gang kan du velge faktura som betalingsmetode og utsette forfallsdatoen inne på klarna.no slik at du ikke må betale den før du har fått refundert beløpet for returen din.


NÅR FÅR JEG TILBAKEBETALINGEN FOR MIN RETUR?

Ved retur og bytte tilbakebetales pengene i løpet av 7-14 virkedager etter at du mottok returbekreftelse fra oss. Det er fordi det er klarna som står for denne refunderingen, og de får beskjed fra oss så snart returen er behandlet. Deretter har de en behandlingstid på 7-14 virkedager. Dersom du har betalt med kort føres pengene direkte tilbake til samme kort, ved betaling med faktura vil Klarna kontakte deg for kontonummer. Eller registrer selv her: https://www.klarna.com/no/tilbakebetaling/

 

Spørsmål? 

Kontakt kundeservice