Kjøpsvilkår

Frakt / levering

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift. Vi har fri frakt på alle ordre som sendes med postpakke er det fri frakt.
Velger du å betale dine varer med Visa, tilkommer det ingen ekstra avgift utover fraktkostnader.
Din bestilling vil normalt bli behandlet innen 24 timer etter at bestillingen er registrert, på normale arbeidsdager.
Ordre fra LANULLVA blir sendt som pakke i postkassen, men det kan også velges annet frakt alternativ i utsjekk. Normal leveringstid vil være mellom 1 og 4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor.
Varer som ikke blir hentet eller nektet mottatt, vil bli returnert til oss på kundens regning. Dette beløp er satt til NOK 300,- og faktureres i etterkant.

Bytting

Du har full bytterett på alle varer kjøpt gjennom LANULLVA.NO. Ønsker du en annen farge, eller var størrelsen feil? Gi oss beskjed om hva du ønsker å bytte til (legges ved returforsendelsen) så sørger vi for at du får riktig vare tilbake så fremt dette er på lager. LANULLVA dekker fraktkostnader forbundet med bytte. Husk å legge ved skjemaet som fulgte med varen (følgeseddel). Alle lapper må følge produktet. LANULLVA sender nye varer kostnadsfritt. Et eventuelt restbeløp (ved bytte til en rimeligere vare) eller dersom du ønsker pengene tilbake, blir overført til konto på det kortet som ble benyttet ved handelen eller justert på faktura. Vil du bytte til dyrere varer, må du legge inn ny ordre, da vi ikke kan belaste deg for mer enn opprinnelig ordresum. Varer kjøpt i november og desember har full bytterett ut januar påfølgende år.

Angrerett

Hvordan returnerer jeg varen?

For å benytte angreretten må det gis melding til LANULLVA innen fristen utløper – 30 dager. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Videre forutsettes det at varen kan returneres i vesentlig samme stand og mengde. Ved beskadigelse eller forringelse som skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side vil angreretten ikke kunne gjøres gjeldende.

Vare som skal returneres eller byttes sendes til:

Vinje Ullvarefabrikk AS
Trøavegen 12 
6493 Lyngstad 

org nr: 913 797 418

Varen returneres komplett i den originale emballasjen (det må ikke skrives direkte på emballasjen). Husk at alle lapper (hangtags) må følge produktet og varen pakkes inn i den blanke posen den kom med.

Du er selv ansvarlig for retursendingen og det oppfordres til å benytte en sendeform som gir mulighet for pakkesporing, samt erstatning dersom varen skulle bli skadet eller tapt under sending. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

 

Angrerettloven

Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenester som er kjøpt ved fjernsalg eller utenfor fast utsalgssted – slik som på internett, telefon eller dørsalg.
Du behøver ikke å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen – og kan undersøke varen for å gjøre deg opp en formening om du ønsker å beholde den.
Du har angrerett i 30 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år. Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den.
Selv om du ikke har angrerett eller angrefristen er gått ut, har du selvfølgelig rett til å reklamere på varen eller tjenesten dersom den har feil eller mangler.

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 300,- til Vinje Ullvarefabrikk AS for behandling av saken. 

Reklamasjon/skade under frakt

Reklamasjon skjer ved feil eller mangler på varen. Vi tar returkostnaden ved reklamasjoner.
Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde. Oppstår det skade under frakt, og det er synlig skade på emballasje, signer kun med forbehold. Ta kontakt med oss slik at vi kan ordne opp i situasjonen!

Konfliktløsing 

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Generelle vilkår ved konfliktsløsning hos LANULLVA se HER på forbrukerrådets rettningslinjer. 

Forbehold

Vinje Ullvarefabrikk AS forbeholder seg retten til å kansellere et kjøp/salg ved eventuelle feil på siden slik som pris, lagerstatus, produktinfo etc.